Google blog

Szczerość to kwestia mocno dyskusyjna w światowej blogosferze. Nie raz, ani nie dwa zarzucano recenzentom publikowanie bezkrytycznych opinii za fanty od sponsorów. Dyskusje trwały, komentarze nie milkły, a jednoznacznych odpowiedzi na te zarzuty niejednokrotnie w ogóle nie było. Nie umknęło to uwadze specjalistom Google, którzy już zwrócili uwagę blogerom. O co chodzi?

Oficjalną listę dobrych praktyk dla blogerów piszących teksty sponsorowane opublikowali w ostatnich dniach webmasterzy Google. Dobra wiadomość jest taka, że to krótkie zestawienie. Zawiera tylko trzy punkty.

Po pierwsze

Linki prowadzące do strony internetowej producenta recenzowanego produktu powinny mieć atrybut nofollow. Tym sposobem powiązanie z bloga nie będzie miało wpływ na pozycję promowanej strony w wyszukiwarce. Choć użytkownicy zobaczą linki w tradycyjnej formie.

Google blog

Przykład linku z atrybutem nofollow. Źródło: http://kameralna.com.pl/ulubiency-mesiaca-marzec

Po drugie

Należy wyraźnie zaznaczać, że artykuł jest sponsorowany lub autor otrzymał od producenta darmowy produkt. Google traktuje to bowiem tak samo, jak uczestnictwo w systemie nieuczciwej wymiany linków i wprowadzanie Czytelników w błąd.

Po trzecie

Nie kopiować promocyjnych materiałów od sponsorów. Wartościowa zawartość strony internetowej to teksty i autorskie materiały. Unikatowa treści jest dobrze odbierana przez roboty wyszukiwarki, ale przede wszystkim - przez użytkowników czytelników.

Cel wdrożenia tych wskazówek jest konkretny. - Ich stosowanie to gwarancja, że zawartość bloga jest użyteczna dla czytelników i zgodna ze wymaganiami Google dla webmasterów – czytamy na oficjalnej stronie Google.

Specjaliści z Mountain View nie ujawniają jednak, czy po opublikowaniu tych wskazówek będą baczniej przyglądać się poczynaniom blogerów. Oficjalnie nie wiadomo więc, czy częściej będą ich karać za niestosowanie się do tych zasad. A stawka jest wysoka. Ceną może być nawet obecność strony w wyszukiwarce. Jak wiadomo – usunięcie czegoś z Google jest równoznaczne z wymarciem ruchu organicznego na stronie internetowej. Czyli mniejszą ilością Czytelników.

Przyklad bloga

Tak może wyglądać wartościowy materiał sponsorowany. Autorka bloga http://blackdresses.pl/2015/10/18/jak-prawidlowo-prac-ubrania na zlecenie jednego z producentów sprzętu AGD przygotowała szczegółowy poradnik dotyczący prania ubrań. Z instrukcją krok po kroku, filmem wideo oraz zdjęciami



Co o tym myślisz?