content marketing

Pustka. Totalny brak pomysłu, zmęczenie materiałem lub chwilowe zaćmienie. Każdy, kto zajmuje się przygotowywaniem tekstów na potrzeby marketingu treści, prędzej czy później znajdzie się w… potrzebie. Jak zatem szukać chwytliwych tematów, kiedy brakuje pomysłów? Mamy na to radę.

Poniżej przedstawiamy listę narzędzi online, które przydają się na etapie poszukiwania tematów tekstów content marketingowych. Dzięki tym aplikacjom dowiesz się, czego szukają ludzie, do których chcesz dotrzeć. Sprawdzisz tematy i frazy, dzięki którym przygotujesz skuteczne treści.

Tym samym zaczynamy specjalny cykl, w którym zaprezentujemy programy użyteczne w pracy content marketera. Na każdy etap planowania i realizacji strategii, a także po prostu umilające lub ułatwiające pracę. W większości bezpłatne, zawsze przyjemne w obsłudze.

Czekamy także na Wasze propozycje!

Google Trends

Serwis Google udostępniające dane na temat ilości, pochodzenia, zależności od czasu i głównych regionów zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google.

Google trends

answerthepublic

Answerthepublic.com

Narzędzie online, które po wpisaniu frazy kluczowej wyświetla chmurę zapytań najczęściej wyszukiwanych (także w polskim!) w internecie. To praktyczne gotowe pytania, pod które można przygotować materiał.


Soovle.com

To aplikacja webowa podobna do answerthepublic.com. Po wpisaniu słowa kluczowego na ekranie wyświetlają się najpopularniejsze hasła wpisywane do Google, Bing, Yahoo, YouTube, Wikipedii, Answers.com, a nawet Amazon.com.

soovle

Facebook Audience Insights

Facebook Audience Insights

Idealne do prześwietlenia zainteresowań i zachowań grupy docelowej, wskazuje najbardziej aktualne trendy. Żeby uruchomić tę funkcjonalność należy:

  1. Zmienić język Facebooka na język angielski
  2. Wybrać opcję menadżera reklam lub wejść na stronę internetową
  3. Wybrać opcję “Audience Insights”

Zasada działania jest prosta. Załóżmy, że przygotowujemy kampanię dla miłośników kotów, w wieku 30-40 lat, często robiących zakupy przez internet. Dzięki Facebook Audience Insights można łatwo sprawdzić, jakie strony ta grupa lubi najbardziej; czy korzysta z FB mobilnie, czy stacjonarnie; czy częściej publikuje notki, czy dzieli się gotowymi wpisami itp. Narzędzie daje także wgląd do takich informacji jak poziom edukacji czy status związku.


Socialcrawlytics.com

Wystarczy podać adres witryny, a narzędzie wyświetli na ekranie listę najczęściej udostępnianych wpisów. Aplikacja dostępna jest wyłącznie w języku angielskim.

socialcrawlytics

portent

Portent.com

Generator tytułów. Wystarczy tylko wpisać jedno słowo, a narzędzie zrobi resztę. W ten sposób można otrzymać gotowy temat na materiał. Narzędzie działa wyłącznie w języku angielskim i dobrze traktować je… z przymrużeniem oka.


Wykop.pl

Kopalnia treści, jakimi żyje internet. To serwis współtworzony przez użytkowników dla nich samych. Internauci dyskutują, oceniają i dzielą się materiałami z innymi. To serwis przydatny nie tylko na etapie poszukiwania inspiracji, ale także dystrybucji treści.

wykop

pinterest

Pinterest.com

To serwis społecznościowy służący agregacji i rozpowszechnianiu m.in. zdjęć oraz grafik. Umożliwia tworzenie tablic z kolekcjami materiałów wg wybranej tematyki. Potężna dawka inspiracji gwarantowana.


LinkedIn Pulse

Źródło branżowych informacji, dopasowane do zainteresowań. Tysiące profesjonalistów z całego świata stało się praktycznie na wyciągnięcie ręki.

LinkedIn Pulse

zapytaj pl

Quora.com

To amerykański serwis typu pytanie-odpowiedź. Coś w rodzaju społecznościowej, kontekstowej wyszukiwarki. Użytkownik zadaje pytanie, a inni mi odpowiadają. Co ciekawe, w gronie osób, które korzystają z Quora są także m.in. uznani eksperci.

Ale podobne zastosowanie może mieć także każde inne forum internetowe.



Co o tym myślisz?